پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی

پایگاه علمی مهندسی معماری دریایی


هتل شناور

 

 

 شرکت معماری روسی رمی استودیو طرح ساخن اقامتگاهی را ارائه کرده که می تواند بر روی آب نیز معلق شده و در برابر شرائط دشوار و متغیر اقیانوسی و زمینی کاملاً مقاوم باشد . 
 این هتل کشتی بگونه ای طراحی شده تا بتواند در برابر توفانها ، امواج جزر و مدی و بالا رفتن سطح آب اقیانوسها در کنار پدیده های مخربی از قبیل زلزله و دیگر فجایع طبیعی از خود مقاومت نشان دهد .

 
  
 

   این طرح که معماری آن از صدف الهام گرفته شده ، از یک سیستم تحمل ویژه بار برخوردار است که با توزیع متناسب وزن آن را در برابر زمین لرزه ها مقاوم می کند ، در حالی که چارچوب های از پیش ساخته شده امکان ساختن سریع و ساده این ساختمان های صدفی شکل را فراهم خواهد آورد .
باغهای داخل این ساختمانها با ایجاد فضای گلخانه ای و ذخیره کافی نور روز به منظور مصرف در اتاق های این هتل مناظر شگفت انگیزی را برای ساکنین بوجود می آورد . در ساخت این هتل از سلولهای خورشیدی ، سیستم جمع آوری آب باران و پنجره های خود تمییز شونده استفاده خواهد شد .

 
 

 

 

جدا از ویژگی های سبز این هتل ، بنظر می آید طراحی شگفت انگیز آن از فیلم های علمی - تخیلی برگرفته شده است . شرکت رمی استودیو این طرح را با همکاری اتحادیه بین المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه " معماری برای بقا در هنگام فجایع طبیعی " ارائه کرده است .

  

 

 


نویسنده: مهندس محمد حسین تورانی ׀ برچسب:هتل شناور ,زندگی بر روی آب , شهر شناور, ׀ <-PostCategory-> ׀

CopyRight@ 2012 , www.keshti.org , All Rights Reserved
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد . |
مهندس محمد حسین تورانی